Meteora

3 juni 2023 - Metsovo, Griekenland

vandaag  schrijf ik iets van de afgelopen twee dagen.

Van Delphi via mooie route naar het Meteora gebied. De bergen hier zijn zeer speciaal ; kaal , hoog en glad. Bovenop op deze bergen hebben

monniken praktisch  onbereikbare kloosters gesticht . Oorspronkelijk

werden goederen en bezoekers slechts met een touw en lier omhooggetakeld. Dat is nu gelukkig anders en kunnen werkelijk drommen toeristen gebouwen en religieuze spullen bekijken.

Hier worden goede zaken gedaan. Entree €3  pp maal plm 100bussen

van gemiddeld 30 personen per dag. In het hoogseizoen 200 bussen p/dag. Eerlijk gezegd was ik snel uitgekeken op de religieuze kunst.

Het is vaak hetzelfde en gaat slechts om twee personen. JC en Maria.

O ja, en nog een handvol heiligen.

De ligging van de kloosters in dit schitterende gebied maakt het bezichtigen toch de moeite waard.  Het hotel in Kalambaka is een ware kermis van alles waar Griekenland bekend om staat. Beelden uit de oudheid  en vroegchristelijke afbeeldingen.Vandaag nog zo'n klooster bezocht . Het geklim waar ik tegen opzag viel me reuze mee.

Vandaag een spectaculair mooie bustocht naar Metsovo,een stadje in de bergen 1200 mtr hoog. Als ik zeg mooi is dat om de schitterende vergezichten en uitbundig kleurige plantengroei.

Foto's ga ik nog plaatsen

1. Ben en Dorrie:
    3 juni 2023
    Mooi verhaal weer Andre en zo fijn dat het geklim mee viel. We gaan de foto's zien. Fijne avond verder. 👌😃
  2. Jane:
    3 juni 2023
    Benieuwd naar de foto's. Rustig aan lopen en klimmen dan gaat het goed.
  3. John en Marleen:
    3 juni 2023
    Knap hoor André💪hoe je berg op berg af doorstaat 👏 Jullie hebben weer veel moois gezien en jullie zijn niet de enige 😉 .Genieten maar 😘
  4. Charles en Fenny:
    3 juni 2023
    We zijn inderdaad benieuwd hoe de foto’s er uit zien, we wachten af en gaan ze zien. Vandaag was het Volkoren in Middelburg, prachtig weer zijn net thuis. Jullie goede reis verder en geniet ervan.
  5. Jan & Lia:
    Hallo Andre, gisteren
    hadden wij voor het eerst van de vakantie wifi op de plek!
    Wachten op een mail van Andre, komt hij niet!!!!! 🤨
    Maar vanavond ja ja daar is hij, geweldig!
    Gaan je nu morgen naar het hotel waar jullie vier nachten blijven?
    Dat heb je met zo’n reis er wordt veel verteld en lang gekeken!
    Dan denk je bij jezelf, ik heb het nu wel gezien! Maar je moet bij de groep blijven!
    Dat hadden wij in Nantes bij de machines, hardstikke leuk en interessant, maar die Fransen lullen teveel ! 🤫
    Maar gelukkig dat het goed met je gaat en dat je het bij kan benen! ‘Avonds ben je pies af maar dat zijn wij ook! De leeftijd gaat meespelen!
    Hier komt net een onweersbui over, het heeft een beetje geregend maar nu is het alweer droog! Nog geen spatje regen gehad alleen mooi weer!
    Weet niet of het de bedoeling is dat ik er zo’n verhaal van maak!
    Met Con app ik dus met jou nu maar zo!
    Wij wensen jullie nog een goede reis en veel kijk plezier!
    Liefs van ons! 🥰🥰 we wachten op de volgende!
  6. Quintin en Anel:
    3 juni 2023
    Dit is so lekker om te lees van jul ervarings. Hoe fantasties dat jul soveel mooie en interessante dinge kan sien en beleef. Ons kyk uit na verdere berigte! ❤️