Mycene, Nafplion en Epidaurus

8 juni 2023

Vandaag weer op pad. Mycene met de beroemde archeologische site . Heinrich Schlieman is hier begonnen te graven en legde uiteindelijk iets bloot wat we nu de Leeuwenpoort noemen en een aantal zeer oude graven .In een ervan werd een gouden gezichtsmasker gevonden en Schlieman dacht dat het van koning Argamennon was. Fout dus, later bleek het nog ouder te zijn.

Schlieman, een Duitser, was een zeer rijke handelsman met o.a. een

vestiging in Amsterdam. Een heel slim mannetje, hij sprak meer dan tien talen , en had archeologie als hobby.  Niet gehinderd door archeologische opgravingstechniek begon hij gewoon te graven.

Andere archeologen hebben in de buurt van deze plek een hele necropool bloot gelegd. Heel interessant allemaal en ik had er al veel over gelezen.

Vervolgens naar de stad Nafplion, de eerste hoofdstad van Griekenland en riant gelegen aan de zee . Veel winkeltjes met dure kleding, musea en voor de liefhebbers een aantal kerken Hier als

echte tourist met een treintje een toertje door de stad gemaakt.

Het grote halfronde theater van Epidaurus stond nog op het programma. Ach ja, dat doen we gewoon even. Fantastische akoestiek

hier. Het museum laat spullen zien van mensen die zich met geneeskunst bezig hielden. Esculapius is de naam die aan deze plaats verbonden is.

De laatste vakantiedag, morgenavond terug naar Nederland.

1. Jane:
    8 juni 2023
    Veel gezien dus, genoeg om thuis na te genieten.
    Gr jane
  2. John en Marleen:
    8 juni 2023
    Dat was weer een interessante dag en wat is de vakantie snel gegaan. Morgen alweer naar huis. Naar huis met een koffer vol mooie herinneringen. Mooie foto’s en thuis nagenieten. Goede terugreis André en Conny en dank voor je verslagen👍👍👍😍
  3. Charles en Fenny:
    8 juni 2023
    Het zit er weer op voor jullie. Maar…..jullie hebben genoeg gezien (niet alleen veel mensen) veel cultuur gesnoven.
    Voor morgen goede vlucht terug. Liefs van ons.🙋‍♀️
  4. Ben en Dorrie:
    9 juni 2023
    Weer een prachtig verslag en foto's Andre. Zo krijg je een leuk inkijkje in jullie prachtige vakantie. Vandaag weer naar huis maar met een koffer vol herinneringen! Goede reis en tot morgen. Lieve groet van Ben en mij 😃