Olympia

7 juni 2023

Vandaag was het een topdag. Vroeg op om de drukte te ontlopen. Olympia wordt dagelijks in het hoogseizoen door duizenden toeristen bezocht.  En het is zeer de moeite waard. Deze site waarvan de opgravingen ooit door Duitse archeologen zijn begonnen bleken de meest fantastische objecten te bevatten en niet alleen de nu bekende

beelden maar ook kleine objecten, bronzen helmen , vazen en potten en versieringen van de gebouwen. Gebouwen die door aardbevingen zijn verwoest en waar de resten  nu een leuke puzzel vormen.

Dit was de plaats waar om de vier jaar spelen werden gehouden t.w.

hardlopen, boksen, worstelen , speer- en discuswerpen en nog wat discipline's.  Maar steeds met de gedachte dat het goede krijgers moest opleveren. Het interessante museum laat het allemaal zien. De Nederlands sprekende gids, een beschaafd  gymnasiumtiepje vertelde het ons met verve. Natuurlijk moest schrijver dezes in het stadion op de befaamde lijn een hardloopstart simuleren.  Regina, een lid van de groep, won de hardloop wedstrijd en heeft de rest van de dag met een lauwerkrans rondgelopen.

Ons hotel staat aan zee en als we willen kunnen we zwemmen.

Morgen met de boot naar een eiland.

1. Jane:
    7 juni 2023
    Het is daar heerlijk rondlopen, mooi park er omheen.
    Nog veel plezier!